9 Kasım 2010 Salı

Herkesin sevdiği bir mevsim vardır.Benim kesinlikle sonbahar...Bu mevsime yüklenmiş hazan,ikinci bahar vs. yakıştırmaların tersine benim için başlangıcı temsil eder.Sanki yeni kararlar almak,yeni düşüncelerin,hayatların peşinden gitmek,hatta diyet yapmak için bile en uygun mevsimdir.
Çocukluktan kalma benim için başlangıcı ifade etmesi.Okulların açılmasıyla birlikte o heyecan,kurşunkalem ve silgi kokusu,kasımpatıların açması...Babamın elinden tutup okula gidişim.Evimizin yakınındaki bostanın içinden geçerdik kestirme olsun diye.Yaşım kaçtı bilmiyorum bababm o çiçeğin kasımpatı olduğunu söylediğinde.Belki 7 belki 10...Ne kadar büyüdük...
Geçen gün evde evrak çantasından birşey ararken elime 10 yıl önce kullandığım telefon defteri geçti.Kimler var diye heyecanla baktığımda hevesim kursağımda kaldı.Çünkü her harfte bir kayıp,artık aramızda olmayan bir isim vardı.
Demek istediğim hayat kısa.Mevsim uygun...Değerlendirmek gerek.Tabi kişiliğimiz ve değerlerimiz ölçüsünde...

3 yorum:

  1. Bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım.

    YanıtlaSil
  2. Küçük balık, yiyecek bir şey sanıp süratle atıldı çapariye. Önce müthiş bir acı duydu dudağında... Sonra hızla çekildi yukarıya. Aslında hep merak etmişti denizlerin üstünü. Neye benzerdi acaba gökyüzü. Balıkçının parmakları hoyratça kavradı onu ve küçük balık anladı yolun sonunun geldiğini. Koca denizlere sığmazdı, oysa şimdi yüzerken küçücük yeşil leğende, cansız dostlarına değiyordu ister istemez. Bir kedi yalanarak baktı gözünün içine. Yavaşça karardı dünya; başı da dönüyordu. Son kez düşündü derin maviyi, beyaz mercanı, bir de yeşil yosunu.
    İşte tam o sırada eğilip aldım onu, yürüdüm deniz kenarına. Bir öpücük kondurdum başına. Sade bir törenle saldım denizin sularına. Bir an öylece baka kaldı, sonra sevinçle dibe daldı gitti. Teşekkürü de ihmal etmemişti, birkaç değerli pulunu avuçlarımda bırakarak. Balıkçı ve kedi şaşkın baktılar yüzüme: "Neden yaptın bunu?" diye sorar gibiydiler.
    "Bir gün" dedim, "Bulursam kendimi yeşil leğendeki küçük balık kadar çaresiz, son ana kadar hep bir ümidim olsun diye."

    Ümidinizin kalmadığı anlarda, bu hikâyeyi düşünüp, teselli bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. güzel ve anlamlı bir hikaye....teşekkür ederim.

    YanıtlaSil